Ciorba de post cu sfecla rosie

Am facut o ciorba de care facea bunica mea iarna sau mai ales in postul pastelui - ciorba de post cu sfecla rosie. Bunicuta mea punea si urzici, dar nu am avut de unde sa culeg asa ca am facut o ciorbita super gustoasa cu legume si cu sfecla rosie (pana si gaza mea mica a zis ca daca papa ciorba din aia rosie face sange). Sunt convinsa ca multi dintre voi, dragii mei, faceti ciorbita de legume, uitati cum am procedat eu:
- o ceapa mare,
- doi ardei grasi sau gogosari,
- doi morcovi,
- jumatate kg de cartofi,
- o sfecla rosie,
- ulei pentru calit zarzavaturile,
- bors umplut in casa,
- sare, fidea, pantrunjel si leustean.
Ceapa taiata, morcovul curatat si taiat cubulete, ardeii taiati si ei marunt se pun la calit in 30 ml ulei, apoi se pun cartofii taiati si ei cuburi si se adauga apa si se pun la fiert. Cand cartofii incep, cat de cat, sa se moaie putin, se pune sfecla rosie curatata si data prin razatoarea mare si se fierbe in continuare. Capata o culoare asa de frumoasa, iar cand sunt fierte toate legumele se pune borsul fiert in prealabil (daca vreti)eu nu am procedat asa, fideaua si la sfarsit cand inchidem aragazul verdeata: pantrunjelul si leusteanul. Daca vreti o portie suplimentara de fier si sanatate si daca faceti rost de urzici, puteti pune o data cu sfecla rosie. Am mancat cu ardei iuti sau cu ceapa sfaramata in palme si sare.

2 comentarii:

  1. Minunata ciorba! Cat despre sfecla,
    e o leguma de vis, si eu pun foarte des
    in ciorbe, in salate...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu scuzele de rigoare pentru intarzierea raspunsului, iti multumesc mult pentru comentariu. Te salut cu drag!

    RăspundețiȘtergere

lacucinaromena