SFINTI MOLDOVENESTI



Am inteles ca nu in toate zonele din tara se fac sfintisori sau mucenici, am cateva cunostinte aici care nu stiu cum se fac. Asa ca am sa pun reteta mea de sfinti moldovenesti(reteta pe care o fac eu, precizez nu este reteta mea proprie, o stiu de aacasa).Se face un aluat din:
-1 kg faina grau,
-200 gr zahar,
-500 ml lapte caldut,
-2 galbenuse de ou,
- 50 gr drojdie,
-esenta de vanilie si razatura de lamaie si portocala,
-150 gr unt topit.
Se lasa la crescut cca o ora apoi se modeleaza nicte colacei , se rasucesc in forma de 8, se lasa la dospit cam 15 min si se ung cu ou. Se coc la 150-160 grade pana se rumenesc frumos, se ung cu miere de albine si se presoara deasupra nuca macinata. Eu am mai improvizat, am fiert un sirop cu apa, zahar si esenta de rom si am insiropat sfintisorii, am uns cu miere pe deasupra si am presarat si nuca macinata si ciocolata rasa, ca sa fentez un pic tineretea mea sa manance(copilasul, de el e vorba , este mare fan ciocolata). Nu am mai scris cum se face aluatul caci presupun ca se stie

4 comentarii:

  1. Foarte frumos i-ai impltit.Imi plac!O zi buna sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mariette, multumesc de vizita, te pup si sa ai o primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarbatori cu pace in suflet si in casa,sarbatori pline de bucurie , cu toti cei dragi in jurul mesei !

    RăspundețiȘtergere

lacucinaromena