COZONAC CU NUCA SI CACAO

RETETA DE COZONAC CU NUCA SI CACAO

Vreau sa dedic acesti primi cozonaci, facuti de mine, mamei mele care e experta. Fiind la atatia kilometri de casa, am vrut sa simt fiorul sarbatorilor, odata cu cei de acasa dragi mie. Si intradevar am reusit, pentru ca am facut un miros de cozonaci copti...mama mama. Cum am facut?
Pt aluat (2 cozonaci):
- 1,2 kg faina,
- 6 galbenusuri,
- 350 gr zahar,
- 600 ml lapte,
- 200 gr unt topit,
- esenta de vanilie si rom, coaja rasa de lamaie si portocala,
- o lingurita de sare,
- 50 gr drojdie.
Umplutura se face din 6 albusuri batute spuma, 150 gr zahar, 250 gr nuca macinata, 4 lg cacao si esenta de rom.
Mai avem nevoie de un ou pentru uns si mac sau nuca de cocos de presurat deasupra.

Sa trecem la framantat:
- se cerne faina, ouale se separa si trebuie sa fie calde, la temperatura camerei.
- se face maiaua (plamadeala) din drojdie, putin lapte caldut si 3 lg de faina, se lasa la crescut la cald cca 15 min,
- zaharul se dizolva in lapte si se incalzeste pe foc,nu foarte tare,
- galbenusurile se bat cu lingurita de sare,
- esentele se pun in laptele caldut,
- untul se topeste,
- punem maiaua peste faina, laptele si galbenusurile si dupa cum zice o vorba din popor "apa paie si bataie" framantam si spre final incepem sa inglobam si grasimea (eu nu am pus tot untul deodata, framantam cu mainile imbibate in grasime, pana s-a sfarsit tot untul),
- se lasa la dospit la loc caldut cca o ora si jumatate,
- intre timp se face umplutura,
- se intind foile de aluat se umplu cu crema si se impletesc,
- se pune cozonacul in tavile unse cu grasime si se mai lasa la dospit inca jumatate de ora,
- se ung cu ou si se presoara mac si nuca de cocos,
- se coc aproximativ o ora la 150-170 grade.
Sa aveti pofta si un Paste linistit!


17 comentarii:

  1. Супер!!! Я такое очень люблю :))

    RăspundețiȘtergere
  2. FRumos cozonac, cred ca a iesit si gustos. Pate fericit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Hristos a Inviat!
    Un PASTE FERICIT alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Dear Federica, thank you for your nice words. Buono Pasqua!

    RăspundețiȘtergere
  5. Minoki, multumesc mult pentru comentariu si apreciere. Sunt sigura ca si ai tai au iesit extraordinar. Paste Fericit si HRISTOS A INVIAT!

    RăspundețiȘtergere
  6. Anna,
    Thank you for your visit and comment!
    Христос воскрес

    RăspundețiȘtergere
  7. Alexandrina, si tie iti transmit toate urarile de fericire si sanatate. Paste Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  8. Danna,
    Sa ai un Paste cat mai linistit si fericit alaturi de cei dragi. HRISTOA A INVIAT!

    RăspundețiȘtergere
  9. Hristos a inviat ! sper ca a avut sarbatori cu bine !frumos cozonacul tau.te-am trecut la lista mea de bloguri.

    RăspundețiȘtergere
  10. Invierea Domnului sa va aduca armonie in casa si in gand, impacare si regasirea intelepciunii in sanul familiei. Hristos a inviat!

    RăspundețiȘtergere
  11. Hristos a inviat! pe blogulmeu te asteapta niste premii.....
    ...s-a dat start la vot....asa ca va invit sa votati daca aveti placerea si va place ceea ce o sa gasiti acolo...
    Retetele scrise in concurs sunt...Cozonac
    http://www.bucataras.ro/bucataras-premium/&p=4 de la pagina 4 reteta propusa de mine adika: liminita20_2006 si Drob
    http://www.bucataras.ro/bucataras-premium/&p=1 dela pagina 1 reteta de luminita 20_2006.
    Multumesc anticipat pentru vot.
    Sper ca nu v-am plictisit prea tare cu concursurile va pup si va doresc o zi cat mai frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  12. am postat inante,nu stiu daca s-a inregistrat,sper sa fii sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
  13. Naty multumesc mult de urari si de premii. Am fost destul de ocupata zilele astea si n-am mai intrat. Multumesc din nou!

    RăspundețiȘtergere
  14. Diana Adevarat a Inviat!
    Multumesc de urari si ganduri.
    O saptamana placuta!

    RăspundețiȘtergere
  15. Pansy, iti multumesc de urari. Am fost destul de ocupata luna asta. Te imbratisez cu caldura.

    RăspundețiȘtergere

lacucinaromena